MOVIEBAR BLOG

Check out what’s going on at the shootings and what's actually happening behind the scenes. Find out about the mysterious life of a producer. Or rather the mysterious lives of two producers, that’s even more exciting! ☺ Not even mentioning how exciting those people are, whom we invite here to share their thoughts…

MOVIEBAR FACEBOOK

ARCHIVE/ ARCHÍVUM

Minden nap Csütörtök

2013.12.13. 11:40 Esther Turan

Screen Shot 2013-12-05 at 10.44.31 PM.png… avagy hogyan lesz az ember lányából amerikai film producer? 

Turán Eszter, a "Thursday" című film co-producere jelenti. 

Első rész

Hát úgy, hogy tesz érte és elmegy egészen Hollywoodig, ha kell!

Nos, a Főiskola alatt (akkor még így hívták) dolgozhattam több nálunk forgó amerikai filmben asszisztensként, többek között Ben Kingsley-nek vittem az ebédjét :-) Sokat tanultam azokban az években, húszas éveim legelején, azóta is hálás vagyok érte a sorsnak és Miskolczi Péternek, aki a gyártásvezetés tanárunk volt és elhívott forgatni első év végén. A leghálásabb azért vagyok, mert itt történt meg velem az a csoda, hogy megtaláltam a hivatásom és egy életre elköteleztem magam a filmgyártással!

Aztán beszippantott a reklám.

10 év non-stop reklámfilm készítés után (és néha közben) elkezdtem egyre jobban arra vágyni, hogy igazi történetmesélésben is részt vegyek újra a reklámok mellett. Hiszen miért is lesz valakiből filmes, ha nem azért, hogy néha filmeket is készítsen?!

A Moviebar, Trepper Vikivel közös cégünk már volt magyar nagyjátékfilmben társproducer, illetve több kisjátékfilmet is gyártottunk. Díjakat nyertünk… Egy amerikai film mégis más, gondoltam és Trepper Viki cégtársam bíztatott ebben a törekvésemben.

2013 januárjában, amerikai kitérőm közepette, sok mindenki mellett (körülbelül 50 meetingem volt) megkerestem Juszt Balázs rendezőt - egy kávézás reményében -  akiről már olyan sokat hallottam, közös barátoktól. Leginkább Schön Adrienn sminkmesternek van óriási szerepe a mi találkozásunkban, aki mindkettőnk életében kulcsfigura! Ez a találkozó olyanra sikeredett, hogy azt éreztem közben, mintha mi már Balázzsal régóta ismernénk egymást. Fél szavakból értettük mire gondol a másik, hasonló a humorunk, a hátterünk. Mi egy helyen szocializálódtunk, ugyanonnan jövünk és ugyanoda tartunk! Még azt is megtudtam menet közben, hogy imádott nagybátyám, Venczel András - aki sajnos rég nincs közöttünk -  jóban volt Balázs apukájával… Nincsenek véletlenek, de véletlen találkozások még kevésbé és az élet a legjobb dramaturg!

Screen Shot 2013-12-05 at 10.48.41 PM.pngFotó: Sághy Tímea

Beszélgetéseink alatt elmesélte, hogy Romániában akarja leforgatni első nagyjátékfilmjét a „Thursday”-t, amit nem csak rendez, de a forgatókönyvét is ő írta G.K. Chesterton: „Az ember, aki csütörtök volt” című műve alapján.  A műfaját tekintve ez a film misztikus thriller és kizárólag külföldi befektetők pénzéből jön létre, amerikai produkcióként. Boldogan olvastam el a forgatókönyvet, majd kaptam  egy lehetőséget, hogy találkozzunk közösen a producereivel együtt!

Screen Shot 2013-12-05 at 10.43.48 PM.png

Guy Moshe-vel és  Matt Zamias-szal, azaz a Picturesque Films nevű cég producereivel, meg Balázzsal először Hollywoodban ültünk le  egy étteremben, közel az ő irodájukhoz. Elég ideges voltam, meg fáradt, aznap már két másik meetingen voltam túl a város másik végében. Schrank Domával érkeztem, aki amúgy az egyik legjobb gyerekkori barátom, zenész, Los Angelesben él és mindenben segít nekem, ha kint vagyok, hiszen Los Angeles egy dzsungel  :-) 

Csak úgy záporoztak felém a kérdések órákon keresztül a magyar filmes adókedvezménytől a stábtagokon át a Moviebarral kapcsolatban, egyszerűen mindenről kérdeztek. Kapkodtam a fejem… 

Meg akartam győzni őket, hogy jöjjenek el Budapestre is terepszemlézni  Bukarest mellett és lelkesen magyaráztam Balázsnak, hogy higgye el, másféle filmgyártás is létezik Magyarországon, mint amitől ő jogosan tart… Arról nem is beszélve, amit Ő pontosan tudott, hogy külső helyszínekben micsoda előnyünk van Bukaresthez képest. Ez a történet majdnem végig Rómában játszódik, amit könnyebb nálunk reprodukálni, mint ott, arról nem is beszélve, hogy – bár Balázs élt Bukarestben és jól ismeri azt a várost is - Budapest mégiscsak sokkal inkább a fejében van helyszín ügyileg.. Nagyon nem mellesleg a 20%-os filmes adókedvezmény is csábítóan hangzott a producerek számára. (Ez azt jelenti, hogy, amennyiben valakik Magyarországon forgatnak és elköltik a pénzüket, nevezzük 100%-nak, akkor abból a forgatás után visszakapnak 20%-ot, tehát igazából 80%-ba került nekik a film.) És végezetül meggyőződésem, hogy a magyar filmes szakértelem páratlan, amit Balázs is tud és ezt a véleményem asszem elég szuggesztíven tudom képviselni :-)

Úgy tűnik, kiálltam a próbát, májusban egyszer csak ott voltak a Moviebar irodában a Hajógyári-szigeten, Budapesten Juszt Balázs és Guy Moshe. Bukaresten már túl voltak és volt a fejükben egy kép arról, hogy ott mit kapnának, úgyhogy számunkra nagyon fel volt adva a lecke! A legelejétől bevontam Erkel István gyártásvezetőt, aki már a skype beszélgetésekben is részt vett, amikor én még Amerikában voltam és az utolsó utáni pillanatig velem volt, van és remélem lesz is  a jövőben :-)

Na, de vissza a történethez: Elkezdődött a helyszínkeresés. Guy Moshe, Balázs producere igazából rendező, olyan hollywoodi filmek köthetőek a nevéhez, mint pl. a „Bunraku” 2010-ből, Demi Moore, Josh Hartnett és Woody Harrelson főszereplésével. Baromi kreatív ember és igazi alkotótárs, aki ebben a helyzetben hagyta kibontakozni rendezőjét, Balázst, de fontos volt már az előkészítésben is a szava. Amikor megnéztük a Lipótmező elhagyatott épület komplexumot, mindannyian éreztük, ez egy főnyeremény, ezt keressük. A Gellért fürdő és a Dürer-kert is nagyon sarkalatos pontok voltak, hogy csak egy párat említsek a helyszínek közül. Bemutattam nekik egy pár lehetséges stábtagot pl. a zseniális Csutit, azaz Varga Juditot, kétszeres Emmy díjra jelölt látványtervezőt, vagy a fantasztikus Flesch Andrea jelmeztervezőt.

Aztán néma csönd következett, Guy visszament LA-be és kb. egy hétig  nem tudtuk pontosan, hogy Románia, vagy Magyarország lesz-e a befutó. És egyszer csak kiderült, hogy mi leszünk, azaz a Moviebar és Budapest!

Innentől fogva beköltöztünk szinte az irodába és lázasan elkezdődött a nem hivatalos, majd a négy hét hivatalos előkészítés. A forgatás kezdetének dátuma folyamatosan változott, először június közepén kezdtünk volna, aztán ez szerencsére tolódott. Július 15-én megérkeztek az amerikai stábtagok is előkészíteni és elkezdődött az igazi Thursday kaland.

Folytatás következik!

Itt olvashatjátok az első beszámolót filmünkről a Hollywood Reporterben:

http://www.hollywoodreporter.com/news/borgias-riddick-actors-join-indie-622324

Thursday IMDB link:

http://www.imdb.com/title/tt3079222/?ref_=rvi_tt

Screen Shot 2013-12-05 at 10.44.58 PM.png

Előkészítés a Moviebar irodában

B.pngJuszt Balázs              Fotó: Ritter Doron

Juszt Balázsról bővebben:

Juszt Balázs 1982. december 9-én született Budapesten. Az American International School of Budapestben kezdett el musicaleket és színdarabokat rendezni, BSC diplomáját közgazdaságtudományból szerezte a Royal Holloway University of Londonon, az MFA pedig az UCLA-n, gyártás szakon. Rendezőasszisztensként vett részt mentora, Szabó István mellett a Rokonok című filmben, dolgozott a Gerber Pictures-nek a Duke of Hazzardon, a Skyfilmnél executive producerként tevékenykedett Herendi Gábor Lora című filmjében. Íróként, rendezőként és producerként jegyzett rövidfilmjei: A jóéjtpuszi (2009), It Happened in TLV (2011), Split Perfect (2012), Lethologica (2012).

Screen Shot 2013-12-05 at 10.44.15 PM.pngJuszt Balázs                Fotó: Ritter Doron 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://moviebar.blog.hu/api/trackback/id/tr975686899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása